Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Polen

Publicerad 2011-07-31 18:30:44 i Resor,

Är nu hemma igen och i och med det är även semester slut! Haft härliga dagar i Polen med bara umgänge och massa mys! Hade inte sådan tur med vädret men hellre svalt o mulet än stekhett o sol..går knappt att vara ute därborta då! Blev lite hastigt på med resan men dock väl värt! Ska se till att nästa gång blir tidigare än om ett år!

Senaste dagar kom även bror med barn och båda gammeltanterna var i extas att få träffa både barnbarn och barnbarnsbarn :)

Nu är det natti natti som gäller. Jobbet kallar imorrn!!

Onsdagsklubben

Publicerad 2011-07-21 12:23:09 i Favvo,

Igår em tog jag tåget till Salatown för att gå på den beryktade onsdagsklubben. Tog en drink hos Fia först innan vi gick ner till hotellet där det skulle käkas..happy hour priser så ett glas vin för 39 kr var väldigt välkommet :)

Sen hem till Fia för att hämta förfriskningar innan det bar av till det Juhlinska residenset där dom andra var. Vi satt ute, tjattrade, drack vin, skrattade..mycket trevligt!! Vid tolvslaget gick vi ner mot hotellet för att shaka lite..bra musik, lagom folk...summan av kardemumman hade jag en skoj kväll, tackar för det! Skallen är lite tung idag men inte så farligt..

Ska till och dra fram resväskan för imorrn blir det ut och resa igen..denna gång Polen :) blev bestämt lite hipp som happ och lika glad är jag för det :) Men innan det blir det en tripp till Sala igen för att hälsa på Emma med familj i huset..myyyss!!

Herr o Fru Nätterlund

Publicerad 2011-07-19 21:16:22 i Det där lilla extra,

Den 24 juni vigdes Catarina och Fredrik i Skerike Kyrka och fest intogs senare på bygdegården. Tack så mycket för att vi fick vara med och dela er fina dag. Efter bröllopet var det tipspromenad om de tu upp till gården innan fördrinken skulle intas. Hela kvällen var magisk och så här i efterhand är det svårt att i ord beskriva kvällen. Klant som man är glömdes kameran hemma så jag delger er kort tagna av fotografen för dagen: Veronica!

(från möhippan..hihi..hoppas ni njuter det sista av er bröllopsresa nu!!)

Finns bara ett ord just nu...

Publicerad 2011-07-19 21:08:00 i Resor,

SEMESTER!!

Därför finns det en anledning till varför jag icke uppdaterat här. Drar en snabb re-cap så ni är med på banan.

Rhodos var fantastiskt! Tack tjejer för en härlig resa..många skratt, skämt, sol, bad och drinkar, spel m.m. Resan innehöll precis det den skulle för att få en bra start på semestern!

Tanken var att vi skulle göra utflykt till en närliggande, bättre strand men kom oss aldrig för. Poolen och de ca 100 m vi fick gå för att komma till havet räckte gott och väl.

Hann inte mer än att komma hem, tvätta och packa väskan för att fortsätta semesterresan vidare och denna gång till Gotland! Även denna resa har varit kanon!! Umgänge på hög nivå!! Det gillas!

Vi bodde i Tofta, ca 20 min utanför Visby, alldeles lagom. Vi fick två, varma soliga dagar där vi stekte på Tofta Beach..very nice! Gjort ett par besök in till storstaden Visby och bara strosat runt. Var riktigt turistiga en dag och tog ett turisttåg runt omkring innanför muren och fick höra en hel del historik, mkt intressant! Fick bland annat veta att man ska inte hälla vatten utanför husknuten för då kan man reta de sma i underjordi..och det ville man inte..hehe..men det hade vi ju redan gjort när vi fick veta det och allt gick ju ändå bra :)

En kväll var Cirkus på besök på campingen och älskling gick med mig :) supermysigt, en dejt bara han och jag :) annars har vi bara umgåtts..vi, gänget och vinet..:P hade vinprovning en kväll med tema rosé..väldigt trevligt och i slutändan var vi rätt så överens om vilken som var vinnaren..:)

självklart så regnade det men vad gjorde det ;)

detta var skoj-GOKART!

Tack vänner!!  ♥

Förberedelser!!

Publicerad 2011-07-02 11:19:24 i Favvo,

Har en hel del att göra idag. Ska ner på staden och byta ett linne jag köpte igår till en tröja (förhoppningsvis, om den finns) och ett par kortare byxor, köpa mascara, kolla på klocka och underkläder. Tur att de butiker jag ska till alla finns under samma tak!! Tack kvarteret Igor för det..hehe :)

Sen ska det städas lite, skrivas packlista och lägga ner allt som ska med i resväskan...IMORRN RHODOS!!! La fram lite kläder igår som jag tycker borde räcka..lite underkläder, bikini och sen allt smink, shampoo etc som såklart ska ner. Är en smula kluven vad jag ska ha för skor med mig. Min fötter har ju en förmåga att svälla nå kopiöst i värmen och då är det inte kul att alltid ha klackar med remar..lämnar väldigt tydligen märken efter sig om jag säger så...

Hoppas bara att mina shoppingfingrar kan behärska sig sen..jag förstår inte ibland när jag sätter igång. Är så grymt trött på att ha samma kläder JÄMT!! och bara ha "arbetskläder" i garderoben. Är säkert därför jag gick lite bärsäkagång igår för att få lite förnyelse. Så nu är jag mer än redo för sommarn!! Gillar det skarpt :)

Bifogar ett par bilder från vår båttur häromkvällen...det var riktigt härligt!! :)