Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Sjukstuga

Publicerad 2012-06-09 19:36:09 i Bara jag,

"Det var som du trodde, du har någon form av halsfluss" säger läkaren efter att han kollat mig ner i halsen, jag fått lämna halsprov och sen fick komma tillbaka in. Penicillin i tio dagar check! Skönt att jag gick, skönt att jag fick tid, och skönt att jag fått medicin så jag kan bli bra. Har inte haft feber på hela dan och det är jag så tacksam för! Har dock ont när jag svalger men det är så det är, kan inte göra mer åt det än medicinen. Nu är det isolering mer eller mindre i två dygn sen ska jag vara smittfri. Hoppas jag inte smittat någon på jobbet. Blir lite sur på den sköterskan som jag pratade med igår morse som sa att har man blåsor i munnen så har man INTE halsfluss...det är baaaaara en virusinfektion. Hade hon sagt att det KAN vara det och det visas tydligast efter tre dagar så hade jag varit hemma igår. Men jag vet, det är mitt ansvar att avgöra. Jag har bett om ursäkt till berörda och lärt mig min läxa till nästa gång. Ikväll bäddar jag återigen ner mig i mitt krypin i vardagsrummet så jag kan kika på tvn..finns både fotboll och film...hur bra som helst!! Och sen har jag köpt två tidningar, godis och glass.

Sjukstugan är laddad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela