Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Sjuk. På riktigt.

Publicerad 2012-06-09 15:43:12 i Om ditt och datt,

De senaste dagarna har inte varit mina bästa på många sätt. I onsdagskväll gick jag när jag gick och la mig kändes det som att jag hade en tennisboll i halsen. Toppen tänkte jag, förkylning på gång igen, för jag är ju aldrig förkyld...

Under torsdagen hade jag fortfarande ont i halsen, kände av huvudet lite, tog en ipren och blev bättre. Mätte senare temp och visst hade jag febern men mådde ändå hyfsat, var lite tung i huvudet men inte mer än så. Hade Barn och Föräldraträff med jobbet på kvällen så tänkte det är lika bäst att härda ut och när jag ändå inte var så dålig. Em och kvällen gick super. Vi hade hyfsat väder, regnet höll sig undan, det var många som kom. När jag kom hem fick jag frossa och sjukt ont i benen och frös i hela kroppen. Kröp ner i sängen med mjukisbyxor, filt och täcke för att få upp värmen.

När jag vaknade igår morse hade jag ingen feber, lite ont i halsen fortfarande, upptäckte att jag hade blåsor i svalget. På jobbet har två fall av halsfluss varit, inte på min avdelning men på förskolan. Rådgjorde med både sjukvårdsupplysningen och chefen om jag skulle jobba eller inte. Sjukvården sa att blåsorna bara var virus och att det bästa för kroppen var vila och blev det värre skulle jag höra av mig. Chefen sa att jag fick avgöra själv. Jag tänkte att jag var ändå vaken och kunde göra en chansning. Jag får sällan feber och tänkte att gårdagen bara var tillfällig. Mot eftermiddagen insåg jag att jag inte var så bra som jag trodde men härdade ut. När jag väl kom hem hade värktabletten gått ur kroppen och jag hade 38,4 i feber. Ringde sjukvårdsupplysningen men de bad mig avvakta till idag. Febern steg till 38,7 och även med dubbelt upp av värktabletter tog det ett bra tag innan febern la sig. Fy fan vilken känsla. Ont i halsen har jag fortfarande. Har sovit bra ändå vilket nog varit till min fördel. Somnade före 22 av ren utmattning. Har legat runt 37, lite över idag hela dagen så det känns som febern har gett sig men halsen är kvar. Ringde sjukvården igen för att tala med ytterligare en sköterska som tog min uppgifter på nytt och skrattade till lite när han fick höra mina symptom och sa lite fint " har du hinnit med och fått allt det här bara sen i onsdags kväll?" Jaaaaaa...tack och lov tog han mig på allvar och jag har en tid hos läkarn för att kolla halsen om en timme ungefär. Säkert är det bara en virusinfektion men känns skönt att kolla iaf.

Känns skittråkigt att sitta hemma och vara sjuk. Aldrig kul att vara sjuk men speciellt idag när min papi fyller år..och inte vilken födelsedag som helst...han blir 60 år idag. Bror med hela familjen är här och jag är hemma.

Grattis Pappa!! Jag kommer och firar dig en annan dag när jag är bättre!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela