Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Phra Nang och Poda Island

Publicerad 2011-03-17 10:48:05 i Resor,

Vi tog båten till Phra Nang och det var helt fantastiskt. Vilken strand! Trots rätt mycket folk var det ett lugn över stranden. Vi åt lunch från en båt som låg vid vattenbrynet som sålde det mesta. Jag åt grillad majskolv...så jäkla gott!! Dit kommer vi definitivt återvända fler gånger!! Mellan två klippberg satt en lina fastspänd och man kunde se flera klättrare som tog sig över fram och tillbaka balanserandes på den lilla linan..jisses säger jag bara!!

Idag åkte vi till Poda Island med våra granntanter, riktigt trevliga! Vi hyrde snorkling och simmade ut i vattnet. Till en början såg vi inte speciellt mycket men närmare lunchtid började de komma fram :) det var fiskar i alla dess storlekar, färger och former. En del av dom simmande tom bland oss intill kanten, förmodligen hungriga..haha..vi som inte hade nåt. Under dagen såg vi flera båtar som la till med folk som antagligen köpt en heldagsutflykt. De åt lunch i ca 30-45 min på stranden, bada ungefär lika lång tid innan de åkte vidare. Efter ha sett det har vi bestämt oss för att inte ta en sådan utflykt. Hellre tar vi en båt dit vi önskar och är där så länge vi vill.

Peppar peppar så fortsätter det soliga vädret och solen är riktigt stark kan jag meddela. Vi spenderar mkt tid i vattnet. Våra axlar har fått ta mkt stryk...inte skönt...mkt aloe vera blir det..svalt :)

Om en timme ungefär ska vi ta en taxi ut till skjutbanan så Markus får provskjuta lite..har tänkt till lite och jag håller mig nog på säkert avstånd ;)

Bye bye!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela