Just me

...om allt, inget och det däremellan...

I'm on a boat...

Publicerad 2011-03-15 16:34:20 i Resor,

Idag tog vi båten ut till Railey igen och tog oss en promenad för att hitta till de andra stränderna som finns på ön. När vi gått ett tag kom till sist fram till en strand som såg ut som sunkmark rätt på och till höger såg det inte heller trevligt ut så vi vandrade snällt tillbaka :( Ikväll när vi var ute och åt satt en pratglad göteborgska bredvid oss som hade varit till Phra Nang idag och det hade bara tagit 5 min från Railey! Så vi fick en beskrivning och imorrn (om vädret tillåter) gör vi ett nytt försök, tredje gången gillt eller??

Damen frågade om vi var svenskar i början av samtalet och vi svarade: syns det så tydligt? hehe..Ja de flesta här är ju det och sen ser man på den ljusa hyn. Sjysst!! En annan som tycker att jag åtminstone inte är likblek längre som när jag kom och ändå har lyckats få lite färg med mina röda skiftningar men icke det då ;P Stek, stek imorrn då ;)

Igår kväll gick jag till en salong här i Ao Nang och fick mina naglar fixade!! Har alltid velat haft med fransk manikyr och tänkte att nu kan jag passa på. Jag håller fortfarande på att vänja mig vid dom..haha..än så länge går det bra! Kvinnan som gjorde naglarna var supertrevlig och tjattrade på i ett verkligen!! Hon var också 27 år och än så länge singel, hennes pappa muslim och mamma kines/thailänska och sa föräldrarna nej till ett sällskap hon valt fick det vara. Hon berättade även att en gammal klasskompis till henne kom hem för att hälsa på och när hon skulle hämta honom på flygplatsen kände hon inte igen personen som vinkade glatt åt henne...HAN hade blivit en HON!! och massa andra historier fick vi höra.

Ikväll efter middagen var vi lite shoppingsugna (som alltid eller??) och första butiken (läs ståndet/krypin) vi hamnade i gjorde vi riktiga kap! Vi kom ut med två par glasögon, ett par shorts, ett par badshorts, en strandklänning och två ziptröjor, allt till priset av 300 kr. Mkt bra deal :) Allt av äkta kvalite så klart, billabong, adidas, prada, dior you know ;) Kommer nog blir att vi vandrar den gatan upp igen och ser vad vi kan fynda :)

Nu movietime!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela