Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Chicken Island

Publicerad 2011-03-23 04:45:57 i Resor,

Tanken vi hade igår var att besöka Chicken Island. Vi packade ihop oss och tog en båt ut med granndamerna. När vi väl kom fram till ön var det bedrövligt. Vattnet var jättehögt och det fanns knappt någon strand. Jag vägrade att gå ur båten. Vi frågade lite fint om chauffören kunde köra tillbaka till Poda där vattnet visserligen också låg högt men ändå lägre. Han ville inte, utan förklarade att han hade åkt särskilt till Chicken för vår skull och att vattnet kommer sjunka. Jag tänker inte kliva av för att sitta på en klippa och vänta!! Så jag stod på mig och satt kvar och förklarade varför jag satt kvar. Han lyckades iaf ordna med en annan båt så vi fick åka till Poda. Hoppade över dit och han fick inte igång motorn. Provade ett batteri för starthjälp, gick inte. Provade ett annat, gick inte. Motorn var överhettad. Han knuffade ut oss i vattnet så vi mötte en annan båt (alltså båt nr 3 nu) och vi fick hoppa över dit och denna båt tog oss till Poda. Skööööönt!

Idag åkte vi en sista gång till Phra Nang. Det har varit mulet hela dagen och det var rätt skönt, kunde bara ligga och slappa på stranden och njuta. Vid 17-snåret när vi skulle ut började det så klart regna och återigen vräkte det ner, vattnet forsade ner på gatorna..helt sjukt verkligen. Under kvällen har Markus tatuerat sig med bamboo som är väldigt populärt här, ett tecken för lycka på högra armen, jag har filat om mina naglar som fått diverse vatten och sand under sig under tiden som gått, ätit middag, gjort sista shoppingen och packat. Vi är så gott som klara för hemfärd och tackar Thailand för denna gång. Dags att släcka ner här och hoppas John Blund kommer snart...klockan ringer 5.00...vi ses i Svealand!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela