Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Blixt och dunder

Publicerad 2011-03-21 10:58:48 i Resor,

I två dagar nu ungefär vid den här tiden har det regnat, och då menar jag ÖSREGNAT och det blixtrar och dundrar om vartannat!! Me not like!! Eller regnet är helt ok för det rensat luften och det är skönt men inte det andra...

Igår låg vi återigen vid poolen och slappade hela dagen fram till 14.30 då regnet kom. Vi passade på att käka en sen lunch på hotellet. Jag beställde en kycklingsallad som var ett skämt. En grillad kycklingbit, massa ruccola i någon dressing och EN klyvd cocktailtomat. MKT BESVIKEN!! Markus var desto mer missnöjd då han fick vänta i 30-40 min ?!? (var han tvungen att nacka kycklingen eller) på sin mat och som plåster på såret fick vi 60 bhat i discount som kyparen så fint sa, 12 kr med andra ord. Vi kompenserade det hela med en timmes massage efteråt för att pigga upp oss lite. På kvällen gick vi ut och käkade och efteråt gick jag på shoppingjakt, hade några saker jag var ute efter. Kom hem med två klänningar (jippie) och en del souvenirgrejer. Såg en del till grejer men då var plånboken nästan tom och darling ville hem för Liverpool spelade. Så ikväll blir det på't igen. Hoppas på shoppinglycka :)

Idag var vi återigen på Phra Nang och badade, riktigt härligt att bara njuta. Vattnet var superhögt så vi fick ligga nästan uppe i buskarna..haha..men det var helt ok. Passade på att lapa så mkt sol som det bara gick för man vet ju inte med det här thailänska vädret har vi märkt...

Nu ska jag nog ta och stänga av här ett tag tills dundrandet upphör!

Bye bye from rainy Thailand!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-03-21 15:32:29

Det är mkt pengar för dem. Det är därför vi måste pruta också. plus driksa thainormalt. annars höjs priserna. Om vi tänker i våra kronor alltså ;) Hoppas vädret blir bättre.



puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela