Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Allvarligt

Publicerad 2010-09-28 17:12:07 i Bara jag,

Efter jobbet idag hade jag ett ärende ner på stan, skulle in på banken, göra en insättning. Kommer in och ser att nr 106 behandlas, går snällt fram och ta mig en kölapp...nr 156 fick jag. En äldre man kom fram och gav mig sin lapp, nr 146, tack tack. Undra om jag hinner gå ett snabbt ärende under tiden tänkte jag och samma sekund som jag tänkte vända på klacken ser jag hur det ändrades på tavlan, 107, 108, 109...till 121(?!?). Hur vet jag inte men inte fan tänkte jag gå iväg nu för att mista min plats...det kunde ju hända att min tur kommer strax...men icke det. Fick vända mina 45 minuter för någon stjärna tog 35 min på sig. Tacksam för att jag sällan, typ aldrig, behöver besöka detta fantastiska ställe. Och på vägen hem fick jag även brottas med en härlig motvind...tog dubbelt så lång tid att komma hem än vanligt och dum som jag var tog jag en annan väg hem än vad jag brukar, där det var mer öppet och vinden välkomnade mig så varmt...

Jajaja...den var eftermiddagen det...nu iväg norrut i staden för te och mys!! Denna gång blir det bilen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela