Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Blått är flott?

Publicerad 2010-01-28 20:07:25 i Skolan och sånt,

Som några av er vet lyckades jag ramla omkull med cykeln igår..andra gången på en vecka..denna gång kändes det rejält kan jag säga. Mina stackars knän fick ta smällen, rätt ner på asfalten..hade ont i benen större delen av gårdagen. Tack och lov känner jag ingen smärta idag...lite ont i vänster höft/rumpa som också fick ta en del av smällen i fallet men annars inget...mycket skönt :) Det enda som är kvar är ett fint blått skimmer över båda knän som mer och mer uppenbarar sig som blåmärken..haha..jaja..sånt som händer i detta härliga väder. Fick med mig pappa min igår för att hämta hem cykeln och pappa sa att han tar med sig cykeln till sig...här får dotter icke cykla på ett par dagar...hehe..söt min pappa :) Har haft turen och lyxen att få åka bil idag och även imorgon..det tackar vi för!!! :)

Sitter och tittar på ett program om dyslexi..mycket intressant..ett program UR har gjort..det är oerhört intressant att få se rent praktiskt hur det går till när en individ undersöks för dyslexi, avkodning, läsförståelse, ordbilder, stavning, nonsensord och så vidare eftersom jag själv ännu inte kommit så mycket i kontakt med detta ännu i praktiken och hur man kan arbeta med barn i ett tidigt stadium för att underlätta för barnets kommande utveckling. Och även en bekräftelse på att det vi lär oss på lärarutbildningen är av relevans..för det kan tyvärr många gånger ifrågasättas. Dagens föreläsning var helt suverän!! Otroligt upplyftande att få höra om olika infallsvinklar, erfarenheter...det öppnade verkligen upp en del tankar hos mig i ett ämne som jag håller väldigt kärt. Det har fått mig att längta tills jag får komma ut i verksamhet igen och till den dagen jag själv kommer arbeta med mina barn/elever. Ännu en bekräftelse på att jag har valt rätt yrke :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela