Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Upplyftande!!!

Publicerad 2009-05-07 21:15:30 i Det där lilla extra,

Är precis hemkommen efter en föreläsning med Mia Törnblom. Jag hade en lite föraning om vad hon var för person och vad det skulle kunna handla om och det slog alla mina förväntningar, det var hur bra som helst! Har hört från en del att det varit som en aha-upplevelse, jag skulle mer känna det som en bekräftelse-upplevelse...jag kände verkligen att yes! äntligen...det här stämmer ju och jag är på rätt väg! Visst så är det ju så att man många gånger tvekar, tänker till en extra gång osv. Jag ska verkligen försöka att leva mera, vara mer spontan, sänka kraven (jag med mina sjuttioelva att-göra-listor) och börja säga nej mera och hoppas att dörren inte stängs av en besviken och arg själ för alltid utan att man mer möts av ett okej, jag förstår, kanske en annan gång och hoppas att jag kan göra detsamma.

Att ha självkänsla är något väldigt viktigt och väldigt individuellt. Som lärare kommer jag att ha ansvar och ska leda många härliga själar som kommer behöva min hjälp för vägledning för att stärka deras självkänsla för att ta sig vidare i deras utveckling, har jag inte detta själv blir det svårt att förmedla det vidare.

- Att veta sitt eget värde, jag är varken bättre eller sämre än något annan
- Att tycka om sig själv och känna sig värdefull oavsett omgivning
- Att vara sann mot sig själv
- Att vad som helst kan hända för vi kan hantera det
- Att ha en inre trygghet som säger ja när vi menar det och nej när vi inte vill

Det här är ändå punkter som jag känner är självklara men med handen på hjärtat kan jag inte säga att jag lever så här, sorgligt. Detta ska ändras nu, det är dags att gå vidare och det finns ingen bättre start än med detsamma för igår är redan passerat, klyschigt men sant.

Kommentarer

Postat av: mallballe

Publicerad 2009-05-07 21:32:20

hehe ja gumman de stämmer nog att vi hitta filmen på ica.. saknar dig!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-08 12:39:52



Tack vännen:) Det känns jättebra. nu är det bara utbildningen också:) Känns som det verkligen börja hända något nu:)



Hoppas allt är bra med dig:)



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela