Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Mardröm....

Publicerad 2009-03-16 18:41:28 i Allmänt,

Vaknade efter en timmes sömn av att jag gnydde av rädsla och en känsla av att något/någon precis sköljt igenom mig eller hur man ska förklara det hela...SÅ JÄVLA OBEHAGLIGT!!! Drömde att jag var på väg hem och upp i trapphuset och kunde knapp se nåt + att lampknappen inte funkade och har känslan av att någon är i närheten och när jag kommit upp på andra våningen hör jag en hemsk mörk röst som säger: hello my lover....jag vänder mig om och börjar sparka och inser att jag sparkar i luften för rösten är ett spöke!! Vågade inte somna om sen efter jag vaknat i skräck så jag väntade till Markus vaknade och åkte med honom hem och sov där istället..somnade kanske runt halv två igen...vaknade till en sväng vid halv tre, tre när darling var hem och åt och då stängde sovrumsdörren (som jag medvetet låtit stå öppen!!) somnade om igen för att vakna igen vid 6 när klockan ringde....vilken natt!!

Över till något betydligt trevligare iaf...har haft min första dag i förskoleklass idag, hur kul som helst :) och kände mig verkligen välkommen, pratade med rektorn och hon var hur trevlig som helst och gav mig många bra tips! Sedan småpratade jag med en kvinna som är klasslärare för en år 1:a och berättade vem jag var och så och hon sa att ville jag så var det bara att komma in där någon dag också :) och mina handledare är kanon! Vill verkligen att jag ska ta för mig så mycket jag vill och bara fråga om det är något. Ska ta det lite lugnt nu första dagarna och försöka se hur barnen ligger till och lära känna dem innan jag börjar med någon så, men jag ska verkligen ta tillfället iakt och prova saker! och sen se till att det finns dit att besöka andra klasser både en och flera gånger kanske beroende på vad det finns för tid och möjlighet.

Helgen i övrigt har bestått av jobb, träning och massa kalas...eller ja tre...mer än vad jag brukar avverka i månaden tom! Har varit mycket trevligt, först iväg till Sala i lördags eftermiddag och firade Emma 25 år, och sedan tillbaka till staden för att fira Ida 23 år och se på Melodifestivalen..mycket trevlig lördag :) Söndagen spenderades i Gävle för att fira Hugo 1 år, lilla skrutten...var på riktigt charmhumör..satt och smilade och flörtade hela tiden med alla...alltid skoj med glad bebis :)

Fyra veckor har nu gått och jag är nöjd...har visserligen inte gått ner några kilon men tappat några cm här och där, inga siffror att tala om men det räcker som drivkraft att fortsätta som tidigare och köra på mer med träningen. Kommer gå längre dagar nu än vad jag är van vid och verkligen varje dag så det blir att strukturera om lite. Ska försöka gå fram och tillbaka till skolan de dagar jag inte tränar ( och inte är dålig väder för då vill man bara dit och hem snabbt) som komplement och sen fortsätta med träning 3 ggr i veckan. Ska försöka simma nån dag också och ev gå på nåt pass också...får försöka passa in det när jag kan ha bilen eller när det blir ljusare...ingen större lust att cykla till löga fram och tillbaka när det är mörkt och kallt!

Ska ta och skriva lite logg nu och sen lägga mig i soffan och mysa med ett kopp té :)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-03-17 21:54:30

Va underbart att du fått det bra på VFUn, att det löst sig för dig! Tänkt på dig! Ha så skoj nu.



Och du, läskig mardröm. Hoppas du slipper den i fortsättningen!

Kram Johanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela