Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Musik som berör...

Publicerad 2009-01-16 21:42:07 i Allmänt,

Bara av att höra en strof eller några rader infinner sig en känsla...helt sjukt...kan inte placera riktigt vad jag associerar med just den här låten med det här någonting..förmodligen nåt jag sett,nåt sorgligt..säkert på oth..hehe..men ändå, nåt som var så pass starkt att det satte sig i minnet. Lyssnar på Fields of Goal...orginalet är av Sting men jag gillar Eva Cassidys version minst lika mycket :)

Såg en dokumentär om Lasse Winnerbäck häromdan...och hans musik berör verkligen...trodde inte jag var så blödig eller hur man nu ska säga det men det var verkligen inte långt ifrån tårarna...minnen från när jag såg Lasse första gången på studenterna Ip i Uppsala en varm augustikväll tillsammans med Sandra :) och 2 konster tillsammans efter det har det också blivit..hehe...ja jag säger då det :)

Dagen för övrigt har varit väldigt lååång men intressant....så mycket att hålla i huvudet och hela tiden hålla koll på vart i litteraturen man kan koppla hit det och vem sa det och hur och varför och koppla hit och dit...aaahhh...haha...samtidigt som jag tycker att det är kul...det löser sig säker med tiden får man hoppas...i have faith!

Snart dags för sängen...jobb som väntar imorrn...eeehh...pengar är alltid nice...speciellt nu är det är som det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela