Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Lustigt

Publicerad 2009-01-20 17:00:20 i Allmänt,

Kom på mig själv att göra saker som jag normalt sett undviker in i det sista att göra, för att undkomma en annan sak, nämligen att sätta mig ner och läsa lite. Jag har hittills gjort följande:

- rensat ur kylskåpet
- sköljt ur diverse kartonger (juice, filmjölk, mjölk, smör) för att sedan sortera upp i påsar
- klätt på mig, gått ner tre trappor, ut och mött den härliga kalla piskande blåsten för att gå de 50 meter till miljöboden i slask och blask i platta, låga gympadojor för att slänga de jag tidigare sorterat så fint
- tagit vägen förbi källaren på min väg tillbaka från boden och hämtar kartong för julsaker så jag kan lägga ner dom där (de behöver inte ligga på köksgolvet i en fin hög längre än nödvändigt) och sen gått fyra trappor upp igen
-avslutningsvis diskat en vända till

Allt detta har jag lyckats med och genomföra istället för att sätta mig ner i soffan med en kopp te och börja läsa inför imorrn...och istället för att nu ta tag i det jag ska göra funderar jag ytterligare på vad jag kan hitta på...

Varför välja den enkla vägen kan man ju undra....

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2009-01-21 11:52:40

Hehe, känner igen det där! Man hittar på en massa andra saker att göra för att slippa läsa. Inte alltid såå roliga saker, men ändå gör man dem istället för läsningen...Varför?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela