Just me

...om allt, inget och det däremellan...

Tankarna försvinner iväg...

Publicerad 2008-12-27 14:33:29 i Allmänt,

till andra delar/andra dimensioner/världar som jag drömmer/önskar/föreställer mig om....är det bättre än den värld jag är i nu? Både ja och nej kanske...jag vet inte....väldigt lätt att tankarna vandrar och man hamnar i en dagdröm långt långt borta från den verklighet jag har idag...kanske det som är meningen med en dagdröm...det blir inte mer än det..hehe..

Min verklighet idag är underbar, misstro mig inte...jag har mer än andra kan önska sig...något som jag är oerhört tacksam för!! Men sen finns de där små drömmarna, eller kanske önskningarna man önskar ska gå igenom..kanske lite av sig själva...(har aldrig och kommer aldrig vara en tur människa så det kan jag glömma, får nog faktiskt kämpa lite!!!) men drömmen om där allt bara flyter på med jobb, skola, familj och vänner och man har lusten och diciplinen att träna, och framförallt tiden att kunna göra det man vill! Känner ibland att jag har drömmar och visioner om saker jag vill göra men det händer bara inte...eller att jag rättare sagt inte nöjer mig...konstigt det där...för jag är ju nöjd men ändå strävar jag alltid efter mer...och det är väl bra i sig....man ska väl få ut så mycket som möjligt här i livet så länge man kan! Tänk om man hade obegränsat med pengar...vad skönt det skulle vara! Många säger att pengar inte är allt... och det håller jag med om, men tänk vad det kan underlätta! Hade planer på London, Göteborg m.m. under detta år, gärna redan nu under våren men det går bara inte...och det är bara att inse ....tråkigt nog...men samtidigt får jag tänka att det är här en kort fas under livet och att det kommer fler tillfällen...är nog bara någonstans rädd för att det inte blir så och därför vill jag nu...konstigt det där...menmen...

Sitter och försöker koncentrera mig på min tenta men har så svårt idag...förstår egentligen inte varför...den större delen är ju gjord, måste bara knyta ihop säcken nu...kanske just det som är svårt...hhmm..jaa....får se om det lättar nu när jag fått skriva av mig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela